دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۱۷ ۱۲۹
طبقه بندی: پورتال
چچ
2b7Yp9mK2LQg2YXZg9in2YbZitiy2Ycg2b7ZhNin2YMg2YfYpyDYr9ixINm+2KfYsdmD2YrZhtqvINmH2KfZiiDYrdin2LTZitmH

برداشت مکانیزه پلاک های معابر حاشیه

پایش مکانیزه پلاک ها در پارکینگ های حاشیه

بکارگیری موتورسیکلت برقی مجهز به دوبین پلاک خوان و رصد پلاک ها بابهره گیری از دانش هوش مصنوعی و الگوریتم های شناختی پلاک درمعابرحاشیه شهر مشهد .

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی، محمدمهدی اسدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: از گذشته تا کنون ابزارهای مختلفی به همین منظور در دسترش شهروندان قرار گرفته است که از جمله آن می توان به دستگاه های پارکومتر و با مکانیزم سکه و شاسی و یا حضور پارکبان با پلاک خوان اشاره کرد.

وی ادامه داد: از این رو شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی در اقدامی خلاقانه و با بکارگیری از سیستم های هوشمند و الگوریتم های شناسایی پلاک و موتور سیکلت برقی نسبت به این کار اقدام نموده است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد بیان کرد: از ابتدای آغاز فعالیت خود در شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی به عنوان مدیرعامل به نحوه عملکرد و ثبت پلاک توسط پارکبان و ارتباط مالی بین شهروندان منتقد و پیگیر حل موضوع با راهکارهای مختلف بوده ام.

اسدی تاکید کرد: در گام نخست، تبادل مالی بین پارکبان و شهروند در مناطقی از شهر را لغو و درگاه های اینترنی را جایگزین آن کرده ایم و در گام بعد به دنبال حل این موضوع با حضور حداقلی پارکبان در معابر حاشیه بودیم که برآیند آن ایجاد خوداظهاری پارکینگ های حاشیه توسط شهروندان شد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت به منظور پایش پلاک ها تصمیم به بکارگیری دانش الگوریتم های هوش مصنوعی در شناخت و محاسبه زمان توقف پارکینگ های حاشیه شدیم.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد اضافه کرد: در این اقدام از موتورسیکلت برقی مجهز به دوربین پلاک خوان بهره گرفته شده است که با طی مسیر توسط موتور سیکلت پلاک ها شناسایی و محاسبه زمان توقف به صورت آنی صورت می پذیرد.

اسدی عنوان کرد: از مزایای این سیستم می توان به کاهش نیروی انسانی مرتبط با موضوع، سرعت عمل و افزایش ثبت پلاک ها در هر بار تردد اشاره کرد.

گفتنی است که در فاز آزمایشی این طرح در مناطق 9، 10 و 11 اجرا خواهد شد.

آدرس کوتاه شده:
No Cache
Gt: 0.98726399739583
Qt: 0.44972443580627